Wednesday, March 14, 2012

Yay!!! whitepearl addicted with "KUACI"

Assalamualaikum,salam sejahtera,salam 1 malaysia dan selamat datang pembaca blog whitepearl!
Yuhuuuu !!! akibat kebosanan whitepearl jadi penggemar kuaci number 1 ...
apa tidaknya dah berbungkus-bungkus kuaci whitepearl habiskan ...
hehe ok-ok whitepearl bukan nak citer pasal addicted nya whitepearl dengan "KUACI" ni...
Whitepearl nak juga kongsi kebaikan si "KUACI

   





o ya! Kuaci yang whitepearl makan Kuaci bunga matahari ...macam gambar yang kat atas tu... :)) ahhh !! dah suka dengan kuaci ...
kalau korang nak tahu whitepearl sangat suka bunga matahari ni... :)) hihiee
ala whitepearl addicted dan suka sangat dengan lagu "Gavy nj" yang "sunflower" tuee... itulah pasal ....

OK!!! back to topic ....
Korang tahu ke kebaikan kuaci ni??

ok kalau tak tahu, meh sini whitepearl citer kan ... dengar okkk.... hehe

KEBAIKAN KUACI!!!! :))

# Kuaci bunga matahari merupakan salah satu sumber vitamin E yang sangat baik. Cukup sekadar 60 gram bunga matahari tanpa kulit untuk memenuhi keperluan tubuh bagi mendapat vitamin E setiap hari. Para wanita biasanya sudah tahu beberapa khasiat vitamin E.

Nak tahu apa khasiatnya untuk wanita????

# well kuaci punya khasiat untuk wanita ialah :
1) bantu meregangkan kulit kita ler ...
2) buat kulit kita halus...
3) wahhh!!! boleh buat lit kelihatan muda dan cantik ... !!
*whitepearl pasti mesti lepas nie para wanita pasti beli kuaci banyak-banyak* hehe

Vitamin E ialah anti oksidan dan ia sangat penting kepada tubuh.
Ia meneutralkan radikal bebas yang boleh merosakkan
sel dan membaiki struktur DNA yang rosak.

Banyak lagi khasiat Vitamin E ni ... antaranya :

# mengurangi komplikasi penyakit Diabetis.
# memerangi kadar kolestrol jahat (LDL) yang tinggi dalam darah .
# mengurangkan tekanan darah.
# mencegah anemia
# menjadikan rambut dan kulit sihat ....

@banyak lagi sebenarnya khasiat Vitamin E ... so jomlah makan kuaci dengan whitepearl hehe ...
Kebaikan kuaci banyak sebab ada vitamin E ... haaaa ... ada satu kebaikan yang kita perlu tahu lagi...
KUACI MEMBANTU KITA HILANGKAN BOSAN dan MEMBANTU SENAMAN MULUT (yelah kan asyik menguyah je .. kira senaman lah tue... )

#banyak lagi kebaikan kuaci yang mempunyai vitamin E nii...
tapi whitepearl penat dah menekan keyboard ...apa kata korang cari je kat google for more imformation ...!! ^^ :))


ADIOS!!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...